donderdag 15 december 2011

Jeukende hoofdhuid

Hoi iedereen!


Ik heb zins een tijdje last van een jeukende hoofdhuid maar heb daar gelukkig iets voor gevonden;)
Vandaag ga ik jullie vertellen hoe het komt dat je een jeukende hoofdhuid kan hebben, en wat je er tegen kan doen, veel plezier!








Een jeukende hoofdhuid kan door van alles komen, misschien heb je roos? of luizen?
Vaak zijn de oorzaken stress, roos of heb je een droge huid.
Ikzelf heb onder andere ook last van wat schilvertjes en een droge huid.


Wat als je roos hebt?


Roos is eigenlijk een milde vorm van eczeem, het zijn allemaal kleine schilvertjes.
Roos zijn oude huidcellen die van je hoofd loslaten.
Het is eigenlijk best makkelijk te herkennen, je ziet dat allemaal witte stukjes in je haar.
Wat je er tegen kan doen is een anti-roosshampoo kopen, die zijn vaak wel in alle drogisterijen te koop.








Wat te doen bij luizen?


Mmmm, luizen......niet echt iets wat je graag wilt hebben of waar je misschien over praat.
Ik zou namelijk niet tegen iedereen die ik tegen kom willen zeggen dat ik luizen heb, maar gelukkig 
heb ik nog nooit luizen gehad!
Tegen luizen kun je ook best wel iets doen, bijvoorbeeld een luizen-shampoo kopen.
Wat wel belangrijk is is dat je op tijd er iets tegen doet! 


Wat te doen bij een droge hoofdhuid?


Ik heb dus een droge, gevoelige hoofdhuid.
Wat ik daarvoor gebruik is Neutral shampoo, hier zit namelijk geen parfum en kleurstof in!
Voordat ik Neutral gebruikte, gebruikte ik Zarqa shampoo.
Deze shampoo werkte heel erg goed, alleen die is nogal prijzig dus hebben we een keer Neutral uitgeprobeerd.
Het kan dus zo zijn dat je niet zo goed tegen al die parfum in je shampoo kan, probeer dan een shampoo zónder parfum, geur en kleur stoffen, misschien helpt dit!




Nog een tip om jeuk te voorkomen! 


Een tip is dat na het douchen een vlecht in je haar doen, dit doe ik sowieso altijd al omdat ik nogal lang haar heb.
Als je namelijk met een staart of knot slaapt en je hebt op die plek jeuk, kan het zo zijn dat je huid op die plek niet kan ademen.
Als dat gebeurt krijgt je hoofdhuid geen zuurstof en droogt je hoofdhuid uit, en daardoor krijg je weer jeuk, dus als je hier last van hebt, slaap met een vlecht!




Ik hoop dat jullie wat hebben gehad aan dit artikel en dat jullie het leuk vonden!
Ideetjes voor artikels of filmpjes zijn altijd welkom;p


Veel liefs,
Lotte

7 opmerkingen:

  1. Ik doe mijn haren altijd na het douchen in een knot en dan jeukt het inderdaad soms. Handige tip van die vlecht dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede tips! Ik vlecht mijn haar soms in als het nat is, mooie krullen! Tegenwoordig vlecht ik het sowieso in voordat ik ga slapen, ik heb het gevoel dat mijn haar hierdoor minder pluizig word en minder beschadigd. Heel raar, maar zolang het helpt blijf ik het doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is echt heel toevallig! De laatste dagen heb ik ook vaak last van een jeukerige hoofdhuid. Altijd op dezelfde plek. Dat is dan net waar ik een staart heb gemaakt met natte haren. Misschien krijgt mijn hoofd dan ook geen 'lucht'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een onwijs goede tips! Ik heb altijd last van een jeukende hoofdhuid dus ik ga zeker de shampoo uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hee wat een handige post!
    thanks voor de tips!
    ik heb heel erg last van roos.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb er ook wel eens last van maar als ik dan ga krabben word het alleen maar erger... Handige tips!

    BeantwoordenVerwijderen