zondag 20 november 2011

Verslag van de 'tut avond'!

Hee!

Zoals jullie al hebben kunnen lezen ben ik vrijdagavond naar een heerlijke tut-avond geweest!
Het was een heerlijke avond waarbij je je nagels kon laten doen, en kon kiezen uit je make-up of haar laten doen en advies. Ik heb uiteindelijk gekozen voor het doen van mijn haar!


Je werd als eerst verwelkomt met een hapje en drankje, ondertussen kon je lekker kletsen.
Na een tijdje kwam kapster Anneke ons vertellen wat deze avond inhield en wat we gingen doen.
Je mocht de hele avond lekker rondkijken, lekker eten en bij elkaar kijken, dat klonk gezellig!

Ik mocht als eerste mijn haar laten doen, het werd als eerst lekker gewassen, mmm!
Anneke vroeg mij wat ik wou, wou ik krullen? stijl haar? iets anders? Ik had gekozen voor krullen, dus werden de Carmen rollers in mijn haar gezet.


Het was nogal een aardige klus om al die rollers in mijn haar te krijgen, maar het was gelukt!
Nadat ik alle krullers in had, moest ik ongeveer een kwartiertje tot twintig minuten onder zo'n blaas ding
(hoe heet dat ook alweer?)


Ik kreeg een lekker sapje en een Beau Monde en moest toen een tijdje onder die 'blazer'.
Je kreeg die avond ook een manicure dus als je even moest wachten kon je bij de manicuurster je nagels en handen laten doen.
Je moest eerst je handen wassen en daarna kreeg je een hand-scrub die je goed moest inwrijven. Als je dat had gedaan, kreeg je daaromheen een plastic zakje met een warm handdoekje en moest je even wachten.
Ondertussen kreeg je ook nog een lekkere, gezonde, aardbeien smoothie.

Mijn moeder bij de manicuurster.
Als je handen afgespoeld waren kreeg je een nagelriemolie op en die moest je lekker inmasseren.
Wat heel erg lekker was, was de handmassage maar die heb ikzelf niet gehad omdat ik als laatst mijn handen lied doen en Anneke een hele tijd met mijn haren bezig was.

Waar je ook uit kon kiezen was het laten doen was je make-up.
Kapser Petra heeft een visagieopleiding gedaan en die deed ook onze make-up.
Mijn zus had gekozen voor make-up en die kreeg een prachtige ooglook.


Toen mijn krullers er een hele tijd ingezeten hadden, mochten ze eruit.
De krullen die er iets minder goed in zaten werden sterker en mooier gemaakt met een krultang.
Als ze er allemaal goed inzaten, werd er haarlak en glansspray in mijn haar gespoten.

De krullen nog iets mooier maken met een krultang.
Dit is het eindresultaat!



Het was een hele gezellig avond.
Het duurde van ongeveer 7 uur tot 11 uur! Maar ik wou nog lang niet naar huis;)
Ik wil iedereen bedanken voor de gezellige en leuke avond en hoop dat we het nog een keer gaan doen!
Bedankt voor het lezen!

Liefs,
Lotte

5 opmerkingen:

  1. Wauw, wat heb jij lang haar zeg! Echt heel mooi.
    En het reseltaat is ook super geworden. Wat leuk, zo'n avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat zit je haar leuk!
    Wat een leuk verslagje.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij prachtig mooi lang haar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk zeg! En wat zag je er na afloop mooi uit, je haar staat echt geweldig met krullen. :)

    BeantwoordenVerwijderen